2025-11-09

Shell Aviation Lubricants — karta informacyjna

AeroShell w skrzydłach lotnictwa: od W-serii do tłoków, przez Grease 33 do płatowców, po 5 cSt do turbin. Start, przegląd, odlot.

FirmaShell Aviation — dział paliw, środków smarnych i płynów serwisowych lotnictwa w grupie Shell plc (marka produktów: AeroShell)
Rok powstaniaDziedzictwo lotnicze sięga lat 30.–40. XX w.; marka AeroShell rozwijana nieprzerwanie po II wojnie światowej
Założyciel / właścicielWłaściciel: Shell plc (notowana w Londynie/Amsterdamie); dział operacyjny: Shell Aviation
HQGlobalne HQ Shell plc — Londyn (dział Aviation z biurami regionalnymi w Europie, Amerykach i APAC)
Kluczowe marki i wyrobyAeroShell Turbine Oil — syntetyczne 5 cSt dla silników turbinowych: 500 (Type II), 560 (HTS/wyższa odporność), 750 (specjalistyczny) AeroShell Oil W-Series — mineralne oleje tłokowe z dyspersantem (AD): W80, W100, W120 oraz W100 Plus (z pakietem przeciwzużyciowym dla Lycoming) AeroShell Grease — smary do płatowców i podwozi: Grease 33 (BMS 3-33), Grease 22 (MIL-PRF-81322), Grease 64 (moly, przekładnie/śruby — MIL-PRF-21164), Grease 7 (niskotemperaturowy — MIL-PRF-23827) AeroShell Fluid — hydrauliczne i serwisowe: Fluid 41 (mineralny hydrauliczny — MIL-PRF-5606), Fluid 31 (syntetyczny hydrauliczny — MIL-PRF-83282), płyny konserwacyjne/cleanery SpecjalneAeroShell Oil Sport Plus 4 (Rotax/LSA), środki do konserwacji i ochrony korozyjnej
Unikalne technologieSyntetyczne estry 5 cSt o wysokiej odporności oksydacyjnej (ograniczenie lakieru/koksu w hot section turbin) Smary uniwersalne dla płatowców (Grease 33) minimalizujące zjawisko cross-mix i upraszczające obsługę floty Oleje tłokowe W-Series z dyspersantem (AD) i dodatkami antykorozyjnymi do długich przestojów Hydrauliki o kontrolowanej lotności i znakomitej niskotemperaturowości (Fluid 41/31)
Moc produkcyjnaGlobalna sieć blendowni i pakowalni AeroShell (Europa/Ameryki/APAC); brak pojedynczej publicznej liczby zagregowanej
SpecjalizacjaOlej 5 cSt do turbin, smary płatowcowe i podwoziowe, hydraulika lotnicza, oleje do tłoków (GA/warbird/LSA) — produkty z kwalifikacjami MIL/SAE/OEM i wpisami na CML producentów
Specyfikacje i homologacje (wybrane przykłady)AeroShell Turbine Oil 560: MIL-PRF-23699 (HTS) oraz SAE AS5780 (klasy HPC/HTS — wg CML/OEM) AeroShell Grease 33: spełnia Boeing BMS 3-33 (powszechnie stosowany „uniwersalny” smar płatowcowy) AeroShell Grease 22: MIL-PRF-81322 (EP, szeroki zakres temp.) AeroShell Grease 64: MIL-PRF-21164 (z MoS₂, do wysokoobciążonych par ciernych) AeroShell Fluid 41: MIL-PRF-5606 (mineralny hydrauliczny); Fluid 31: MIL-PRF-83282 (syntetyczny, wysoka temp. zapłonu) AeroShell Oil W100/W80: klasyfikacja wg SAE J1899 dla silników tłokowych GA (AD); W100 Plus — dodatek „anti-scuff” pod wymagania Lycoming Uwaga: zawsze weryfikuj aktualne listy kwalifikacyjne CML (OEM) i karty TDS/LI dla konkretnego SKU.
Największe dokonaniaWieloletnie kwalifikacje turbinowych 5 cSt w głównych programach komercyjnych i wojskowych Grease 33 przyjęty szeroko jako „smar uniwersalny” płatowców (Boeing BMS 3-33) Rozpoznawalna marka AeroShell w GA i MRO — od tłoków po helikoptery offshore

Opracowanie redakcyjne.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com