Podstawowy środek smarny stosowany w silnikach spalinowych, zapewniający ochronę przed zużyciem, osadami i przegrzaniem.

KategoriaTypowe cechyParametry techniczneTopowe marki / producenci
Oleje mineralneNiższa odporność na utlenianie, ekonomiczna alternatywa, dobra ochrona w starszych silnikachLepkość wg SAE: 15W-40, 20W-50
Klasy API: SF, SG, SL
ACEA: A3/B3
Orlen Oil, Lotos Oil, Shell Helix, Castrol GTX
Oleje półsyntetycznePołączenie stabilności syntetyka z przystępną ceną, dobra ochrona w silnikach o umiarkowanym obciążeniuLepkość: 10W-40
API: SL/SM
ACEA: A3/B4
Castrol Magnatec, Valvoline MaxLife, Total Quartz 7000, Motul 4100
Oleje syntetyczneWysoka odporność termiczna i oksydacyjna, lepsze parametry w niskich temperaturach, dłuższe interwały wymianyLepkość: 0W-20, 5W-30, 5W-40
API: SN, SP
ACEA: A5/B5, C3
Mobil 1, Motul 8100, Shell Helix Ultra, Liqui Moly Top Tec, Castrol Edge
Oleje niskopopiołowe (Low SAPS)Dostosowane do silników z DPF i katalizatorami, niska zawartość popiołów siarczanowych, fosforu i siarkiNormy: ACEA C1–C5, API SN Plus
OEM: VW 504.00/507.00, MB 229.51
Shell Helix Ultra ECT, Total Quartz Ineo, Castrol Edge Professional, Ravenol VST

Opracowanie redakcyjne.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com