W 2024 r. Patagonia ponownie potwierdziła pozycję lidera w dziedzinie zrównoważonej mody.
Marka przeznacza 1% przychodów na ochronę środowiska, wspiera lokalne inicjatywy ekologiczne i dba o pełną transparentność dostaw. 92% kolekcji wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu lub upraw organicznych.
Firma wprowadziła technologie redukujące zużycie wody o 80% w procesie barwienia tkanin i rozwija program „Worn Wear”, promujący naprawę oraz ponowne wykorzystanie odzieży. Dzięki temu znacząco wydłuża cykl życia produktów i ogranicza ilość odpadów tekstylnych.
Patagonia osiągnęła 70% redukcję emisji Scope 1 i 2 od 2017 r., uzyskała 100% certyfikacji Fair Trade Certified™ w swoich fabrykach oraz zapewniła pełną transparentność łańcucha dostaw online.
W ramach dostosowania do regulacji UE (CSRD, ESPR) inwestuje w technologię blockchain, umożliwiającą śledzenie pochodzenia surowców i współpracuje z europejskimi partnerami w projektach gospodarki o obiegu zamkniętym.