ROWE Mineralölwerk — karta informacyjna
HIGHTEC w kanistrze, Worms w tle — niemiecka precyzja z solidnym pakietem aprobat OEM i własnym zespołem wyścigowym.
| Firma | ROWE Mineralölwerk GmbH — niezależny producent środków smarnych (marka: HIGHTEC) |
|---|---|
| Rok powstania | 1995 |
| Założyciel / właściciel | Założyciel: Michael Zehe; firma prywatna (grupa ROWE). Kierownictwo: m.in. Alexandra Kohlmann (MD). |
| HQ | Worms, Niemcy (Langgewann 101). Zakład II: Bubenheim (Palatynat). |
| Kluczowe marki i wyroby | HIGHTEC — oleje silnikowe PCMO (0W-16/0W-20/0W-30/5W-30/5W-40 itd., m.in. HIGHTEC MULTI SYNT DPF 5W-30) HDEO — oleje do ciężkiego diesla (CK-4/long-drain) ATF/CVT/DCT/MTF, gear oils, hydrauliczne, turbinowe, sprężarkowe Płyny: chłodnicze, hamulcowe; smary i chemia serwisowa |
| Unikalne technologie | Platforma formulacyjna HIGHTEC (wysokie VI, stabilność HTHS, niska lotność) Nowoczesna infrastruktura w Worms: ok. 8 mln l pojemności zbiorników i do ~3000 op./h rozlewu „HC-Synthese”/bazy Group III w kluczowych PCMO; szerokie portfolio aprobat OEM |
| Moc produkcyjna | Worms: do ok. ~120 tys. t/rok (szacunki branżowe); Bubenheim: ok. ~60 tys. t/rok. Globalna dystrybucja. |
| Specjalizacja | Pełne portfolio PCMO/HDEO, ATF/MTF/CVT/DCT, gear oraz industrial — silny nacisk na aprobaty europejskich OEM. |
| Specyfikacje i homologacje (wybrane przykłady) | HIGHTEC MULTI SYNT DPF 5W-30: ACEA C3, API SP; aprobaty: VW 504 00/507 00, MB 229.31/229.51/229.52, BMW Longlife-04, Porsche C30; spełnia m.in. Opel OV 040 1547-D30/G30 HDEO: API CK-4 / wybrane FA-4; aprobaty producentów ciężarowych zależnie od SKU ATF/MTF/CVT/DCT: zgodności z DEXRON™/MERCON® i specyfikacjami OEM (wg kart produktu) Uwaga: konkretne aprobaty zależą od numeru SKU; „spełnia wymagania/spec meets” ≠ formalna licencja — weryfikuj TDS/LI. |
| Największe dokonania | Uruchomienie nowego HQ/zakładu w Worms (jedna z najnowocześniejszych fabryk smarów w UE) ROWE Racing: zwycięstwa w 24h Nürburgring i 24h Spa — transfer know-how tor → droga Szerokie spektrum aprobat OEM (VAG/MB/BMW/Porsche) w kluczowych klasach lepkości |
Opracowanie redakcyjne.