Bieg działań ekologicznych i strategii ESG

Adidas konsekwentnie rozwija strategię zrównoważonego rozwoju, dążąc do ograniczenia wpływu na środowisko poprzez innowacje materiałowe, optymalizację procesów produkcyjnych i logistycznych. W 2024 r. firma osiągnęła 85% energii odnawialnej w swoich zakładach na całym świecie i zainwestowała w projekty wiatrowe oraz fotowoltaiczne w Europie i Azji.Źródło

Innowacyjne praktyki produkcyjne

Adidas rozwija program „End Plastic Waste”, którego celem jest całkowite wyeliminowanie plastiku pierwotnego z produktów do 2030 r. W 2023 r. ponad 70% obuwia wyprodukowano z materiałów pochodzących z recyklingu, w tym z przetworzonego plastiku oceanicznego dostarczanego przez organizację Parley for the Oceans. Firma testuje także technologię w pełni recyklingowalnych butów FUTURECRAFT.LOOP.

Wyniki ESG

  • Redukcja emisji Scope 1 i 2 o 65% od 2019 r.
  • Zmniejszenie emisji Scope 3 o 15% w stosunku do poziomu bazowego z 2019 r.
  • 98% dostawców posiada certyfikaty zgodności środowiskowej
  • 90% odzieży i obuwia produkowane jest z materiałów o mniejszym śladzie węglowym

Dostosowanie do regulacji UE

Adidas aktywnie przygotowuje się do nadchodzących wymogów UE, takich jak CSRD, ESPR oraz obowiązkowe paszporty cyfrowe produktów. Wdraża systemy pełnej identyfikowalności surowców i procesów produkcji, co umożliwi spełnienie wymagań Extended Producer Responsibility (EPR) do 2026 r. Firma współpracuje również z partnerami branżowymi nad rozwojem zamkniętego obiegu w produkcji tekstyliów.

Podsumowanie: Adidas stawia na innowacje, recykling i odnawialne źródła energii, wyznaczając ambitne cele klimatyczne i dostosowując się do regulacji UE, co umacnia jego pozycję jako lidera zrównoważonej mody sportowej.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com