Adidas – działania prośrodowiskowe
Bieg działań ekologicznych i strategii ESG
Adidas konsekwentnie rozwija strategię zrównoważonego rozwoju, dążąc do ograniczenia wpływu na środowisko poprzez innowacje materiałowe, optymalizację procesów produkcyjnych i logistycznych. W 2024 r. firma osiągnęła 85% energii odnawialnej w swoich zakładach na całym świecie i zainwestowała w projekty wiatrowe oraz fotowoltaiczne w Europie i Azji.Źródło
Innowacyjne praktyki produkcyjne
Adidas rozwija program „End Plastic Waste”, którego celem jest całkowite wyeliminowanie plastiku pierwotnego z produktów do 2030 r. W 2023 r. ponad 70% obuwia wyprodukowano z materiałów pochodzących z recyklingu, w tym z przetworzonego plastiku oceanicznego dostarczanego przez organizację Parley for the Oceans. Firma testuje także technologię w pełni recyklingowalnych butów FUTURECRAFT.LOOP.
Wyniki ESG
- Redukcja emisji Scope 1 i 2 o 65% od 2019 r.
- Zmniejszenie emisji Scope 3 o 15% w stosunku do poziomu bazowego z 2019 r.
- 98% dostawców posiada certyfikaty zgodności środowiskowej
- 90% odzieży i obuwia produkowane jest z materiałów o mniejszym śladzie węglowym
Dostosowanie do regulacji UE
Adidas aktywnie przygotowuje się do nadchodzących wymogów UE, takich jak CSRD, ESPR oraz obowiązkowe paszporty cyfrowe produktów. Wdraża systemy pełnej identyfikowalności surowców i procesów produkcji, co umożliwi spełnienie wymagań Extended Producer Responsibility (EPR) do 2026 r. Firma współpracuje również z partnerami branżowymi nad rozwojem zamkniętego obiegu w produkcji tekstyliów.
Podsumowanie: Adidas stawia na innowacje, recykling i odnawialne źródła energii, wyznaczając ambitne cele klimatyczne i dostosowując się do regulacji UE, co umacnia jego pozycję jako lidera zrównoważonej mody sportowej.