2025-11-09

Levi Strauss & Co. – łańcuch dostaw i przejrzystość

W modzie nie wystarczy już powiedzieć „uszyte odpowiedzialnie”. Teraz trzeba pokazać gdzie, przez kogo i z czego. Levi’s jest w tej grze dość wysoko.

ObszarStan obecnyKierunek / celKomentarz redakcyjny
Publikacja dostawców Tier 1Listy fabryk szyjących produkty Levi’s są publiczneStała aktualizacja i doprecyzowanie zakresuTo poziom, którego wciąż nie wszystkie marki odzieżowe osiągnęły.
Publikacja dostawców Tier 2Ujawniane są także kluczowe zakłady przetwórstwa (np. farbiarnie)Pełniejsza widoczność procesów wykończeniowychTransparentność tam, gdzie najczęściej „ukrywa się” chemia i woda.
Pilotaże Tier 3 i 4Trwające projekty śledzenia głębszych warstw łańcuchaPełna identyfikowalność surowców i komponentówKonieczne, by przejść w stronę DPP i potwierdzać pochodzenie włókien.
Współpraca systemowaWspółdziałanie z branżowymi rejestrami i standardamiUłatwienie weryfikacji dla interesariuszy (NGO, klienci, regulatorzy)„Pokaż fabrykę, a nie tylko kampanię reklamową”.
ESG i łańcuch dostawŁańcuch dostaw traktowany jako źródło emisji (Scope 3) i ryzyk środowiskowychLepsze dane, częstsze raportowanie, przenoszenie wymogów na dostawcówBez zaangażowania dostawców nie da się zrobić –42% emisji do 2030 r.
Gotowość pod DPPZbieranie danych o pochodzeniu i parametrach produktówPodpięcie danych produktowych do paszportów cyfrowychDane są już w systemie – pozostaje „opakowanie” ich w format UE.

optacowanie redakcyjne

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com