2025-11-09

Levi Strauss & Co. – energia i emisje (SBTi)

Kiedy inne marki dopiero liczą swoje ślady węglowe, Levi’s już je zmazuje. Redukcja o 77% w emisjach własnych? Tak, i to z planem na więcej.

Zakres emisjiRedukcja (vs rok bazowy)Cel strategicznyKomentarz redakcyjny
Scope 1 (bezpośrednie źródła)–77% vs 2016–90% do 2025 r.Emisje z zakładów produkcyjnych i transportu własnego – niemal zneutralizowane.
Scope 2 (energia kupowana)97% energii z OZE (FY2023)100% do 2025 r.Panele, umowy PPA i zakup certyfikatów – denim szyty w rytmie słońca i wiatru.
Scope 3 (łańcuch dostaw – zakupy towarów i usług)–8% vs 2022–42% do 2030 r.Najtrudniejszy etap – redukcje u dostawców, w surowcach i logistyce.
Science Based Targets initiativeZatwierdzone cele SBTiNeutralność klimatyczna w perspektywie 2050 r.Plan oparty na danych, nie na greenwashingu.
Plan klimatyczny LS&Co. 2023Pełna integracja z ESG i raportowaniem GHG ProtocolSystematyczne raporty i rewizje postępówLevi’s raportuje emisje z taką samą precyzją, jak szycie swoich 501®.

optacowanie redakcyjne

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com