2025-11-09

Innowacje ekologiczne Levi Strauss & Co. – podsumowanie i najważniejsze liczby

Jak to zrobić, żeby sprzedawać dżinsy i jednocześnie nie ugotować planety? Levi’s pokazuje, że się da – ale trzeba mierzyć, raportować i ciąć emisje szybciej niż zmieniają się kolekcje.

ObszarOsiągnięcie (ostatni dostępny rok)CelKomentarz redakcyjny
Energia elektryczna w operacjach własnych97% energii z OZE (FY2023)100% do 2025 r.To już “ostatnia prosta” – realne domknięcie celu w horyzoncie 2 lat.
Emisje GHG – Scope 1 i 2–77% vs 2016–90% do 2025 r.Rzadko w modzie widać tak głębokie cięcie emisji w źródłach własnych.
Emisje GHG – Scope 3 (zakupy towarów i usług)–8% vs 2022–42% do 2030 r.Tu jest prawdziwe wyzwanie – łańcuch dostaw i surowce.
Woda u kluczowych dostawców w strefach deficytu–27% vs 2018–50% do 2025 r.Połączenie Water<Less® + zmiana surowców (np. cottonized hemp).
Bezpieczna chemiaProgram Screened Chemistry, spójny z ZDHC100% wdrożenia w strategicznych zakładachModel prewencyjny: ocena chemikaliów zanim trafią do produkcji.
Transparentność łańcucha dostawPublikowane listy Tier 1 i 2, pilotaże Tier 3–4Pełniejsza identyfikowalność surowcówTo baza pod DPP i zgodność z regulacjami UE.
Materiały cyrkularneCottonized hemp, Circulose®, circular 501®, WellThread®Skalowanie modeli projektowanych do recyklinguPrzejście z “eko-kolekcji” do “eko-standardu”.
Zgodność z UE (ESPR, DPP, EUDR)Deklaracja “zero wylesiania” dla materiałów wysokiego ryzyka do końca FY2025Gotowość na nowe obowiązki dowodoweWyprzedzanie prawa zamiast gaszenia pożarów po wejściu rozporządzeń.

optacowanie redakcyjne

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com