Wyszukiwarka publiczna BDO – jak sprawdzić podmioty w rejestrze?

System BDO (Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami) zawiera funkcjonalną wyszukiwarkę publiczną, która umożliwia każdemu użytkownikowi dostęp do informacji o firmach zarejestrowanych w systemie.

Jak działa wyszukiwarka BDO?

Publiczna wyszukiwarka jest dostępna bez logowania i umożliwia szybkie sprawdzenie danych na podstawie:

  • numeru rejestrowego BDO,
  • nazwy firmy,
  • NIP-u,
  • województwa i miejscowości.

Wyszukiwarka znajduje się na oficjalnej stronie: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl

Jakie informacje można znaleźć?

Dla każdego wpisanego podmiotu dostępne są:

  • dane identyfikacyjne firmy (nazwa, adres, NIP),
  • numer rejestrowy BDO,
  • zakres działalności w systemie BDO (np. wytwarzanie odpadów, wprowadzanie produktów, organizacja odzysku),
  • data wpisu i numer decyzji administracyjnej (jeśli dotyczy).

Dlaczego warto korzystać?

Publiczna wyszukiwarka BDO jest narzędziem przydatnym dla:

  • firm chcących zweryfikować kontrahentów pod kątem obowiązków środowiskowych,
  • organów kontrolnych i samorządów,
  • instytucji finansujących inwestycje w gospodarce odpadami,
  • społeczeństwa – w ramach dostępu do informacji publicznej.

Wyszukiwarka a obowiązek rejestracji

Jeśli dana firma nie znajduje się w rejestrze BDO, mimo że powinna, może to oznaczać naruszenie przepisów i skutkować karami administracyjnymi. Dlatego wyszukiwarka stanowi również ważne narzędzie kontrolne.

Podsumowanie

Wyszukiwarka publiczna BDO to prosty sposób na weryfikację uczestników rynku odpadowego i producentów objętych obowiązkami środowiskowymi. Dostępność online i przejrzysta forma sprawiają, że każdy może z niej skorzystać w dowolnym momencie.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com